Veelgestelde vragen


Handig, een overzicht van de meest gestelde vragen. Zo vind je snel een antwoord op jouw vraag. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op.


Vind zelf je antwoord over:




Veelgestelde vragen over Black Friday


Over Black Friday acties

Alléén tijdens Black Friday shop je verschillende mooie producten met kortingen tot 30%! Ontdek snel alle Black Friday acties.
De Black Friday korting is geldig t/m maandag 1 dec.
Tijdens Black Friday hebben wij de meeste prijzen al voor je aangepast op de website. Handig, zo zie je gelijk de prijs met Black Friday korting!

Heb je een exclusieve kortingscode ontvangen per mail (HDS Premium- en nieuwsbriefmembers)? Dan kun je die gebruiken voor producten waarbij de prijs niet online is aangepast.

De kortingscode vul je in bij stap 3 Betaalgegevens tijdens het afrekenen. Onder de zin: Heeft u een persoonlijke kortingscode of cadeaukaart? Let op: de kortingscode is hoofdlettergevoelig.

Ontdek snel alle Black Friday acties.
De Black Friday korting is geldig t/m maandag 1 dec.
  • Maximaal één kortingscode

    In principe kun je de Black Friday korting niet combineren met andere kortingen. Er is namelijk maar één kortingscodeveld beschikbaar tijdens het afrekenen

  • Giftcards en kortingscodes vaste bedragen (bijv. €10)

    Bij prijzen waarbij de korting al is verrekend, kun je een kortingscode voor een vast bedrag (bijv. €10) gebruiken, zoals een Home Design Shops Giftcard. Let op: Giftcards en HDS Premium punten kunnen niet tegelijk worden ingewisseld.

  • Kortingscodes percentage (bijv. 10%)

    Bij producten zonder actieprijs, kun je een kortingscode met een percentage gebruiken. Let op: Kortingscodes, giftcards en HDS Premium punten kunnen niet tegelijk worden ingewisseld.

  • HDS Premium Punten

    Je kunt je HDS Premium punten gebruiken voor extra korting, ook tijdens Black Friday.

Ja. De hoogte van de korting is tijdens Cyber Monday en Black Friday hetzelfde. Wel kan het zo zijn dat wij tijdens Black Friday besluiten om nog eens extra producten met korting aan te bieden.

Nooit meer een korting mislopen? Schrijf je dan vandaag nog in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Let op: Wij zijn voorbereid op drukte en onze voorraad is hierop afgestemd. Ondanks dat kan het zijn dat je jouw favoriete product net misgrijpt. Wees er dus snel bij!
Neem via de mail contact op met onze klantenservice. Laat je ordernummer (120…) of factuurnummer (520...) achter, zodat we je nog sneller kunnen helpen. Deze nummers vind je terug in de orderbevestiging. Heb je deze niet? Dan kunnen wij je bestelling ook opzoeken als je je adresgegevens doorgeeft.

Jouw korting verrekenen wij graag. Je ontvangt binnen 5 dagen een creditfactuur per e-mail ter bevestiging van de terugbetaling.

Hoe wordt mijn terugbetaling verwerkt?


  • Je hebt direct betaald

    Binnen 2 werkdagen ná het ontvangen van de creditfactuur wordt het verrekende bedrag teruggestort. Je ontvangt het verrekende bedrag terug via dezelfde betaalmethode die is gebruikt bij de aankoop.

  • Je hebt nog niet betaald

    Je oude bestelling wordt uit ons systeem gehaald. Je ontvangt dan een nieuwe factuur van je nieuwe bestelling met een betaallink. Je betaalt eenvoudig via iDeal, PayPal, Creditcard, Riverty, Klarna of Bancontact (MisterCash).

  • Je hebt achteraf betaald aan Riverty/Klarna

    Wij annuleren het betaalverzoek bij Riverty/Klarna. De terugbetaling en aanpassing van de factuur worden binnen ongeveer 10 werkdagen verzorgd door Riverty/Klarna.

  • Je hebt gekozen voor achteraf betalen met Riverty/Klarna, maar nog niet betaald.

    Wij annuleren het betaalverzoek bij Riverty/Klarna. De factuur wordt binnen ongeveer 10 werkdagen aangepast door Riverty/Klarna.

Nee. De producten in je winkelmandje zijn niet gereserveerd.
Wij zijn voorbereid op drukte en onze voorraad is hierop afgestemd. Bij zeer hoge drukte kan het toch zijn dat je jouw favoriete product net misgrijpt. In dat geval bezorgen wij je bestelling op een later moment. Wees er snel bij voor de mooiste items weg zijn!
Nee. De Black Friday Deals zijn exclusief online verkrijgbaar bij Home Design Shops.


Over bezorgen en afhalen

Ja. De bestelling kun je afhalen bij Home Design Shops in Zoetermeer als je hebt gekozen tijdens het afrekenen voor "Ophalen in Zoetermeer". De bestelling kun je afhalen vanaf de datum die wordt weergegeven tijdens het afrekenen.

Home Design Shops
Edisonstraat 33
2723 RS Zoetermeer
Nederland

Tijdens Black Friday kan het voorkomen dat je iets langer op je bestelling moet wachten dan je gewend bent. Het is namelijk erg druk bij onze bezorgpartners. Ondanks dat zetten zij hun schouders eronder om jouw bestelling zo snel mogelijk te bezorgen.

Zodra wij jouw bestelling hebben overgedragen, ontvang je van ons een Track & Trace link in je mail. Via deze link lees je altijd de meest up-to-date informatie over je bezorgmoment.
Je ontvangt de Track & Trace bij standaard pakketten op de avond, 1 dag vóór de bezorgdag. Bij grote en zware pakketten ontvang je de Track & Trace in de ochtend op de bezorgdag (voor 10:00 uur). Bij kleine en lichte pakketten ontvang je een verzendbevestiging zonder Track & Trace.

Lees hieronder meer over hoe je informatie over je bezorgmoment ontvangt:

1. Bezorging via PostNL (deurmatten, verf, behang etc.):
Direct nadat wij de bestelling aan PostNL hebben overgedragen, ontvang je een bevestigingsmail met Track & Trace informatie. Je kunt hiermee de tijdsindicatie inzien van het bezorgmoment. De mail met Track & Trace informatie ontvang je op de avond, 1 dag vóór de bezorgdag. (Uitzondering: Voor maandag bezorging, ontvang je de mail op zaterdag).

Ben je niet thuis?
De bezorger geeft je bestelling dan af bij één van je buren. Lukt dit niet? Dan wordt je bestelling bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt bezorgd. Je ontvangt sowieso een kaartje in de brievenbus met informatie waar je bestelling is.

2. Bezorging via Groot Transport (gordijnrails, laminaat etc.):
Zodra je bestelling is verzonden, ontvang je een verzendbevestiging. In de ochtend op de bezorgdag ontvang je voor 10.00 uur van de vervoerder een e-mail met het verwachte tijdstip van bezorging. Zo hoef je niet de hele dag thuis te blijven om je pakket in ontvangst te kunnen nemen.

Ben je niet thuis?
Dan ontvang je van de vervoerder een kaartje in de brievenbus. Je kunt dan zelf telefonisch een nieuwe afspraak inplannen dat jou uitkomt.

3. Bezorging via briefpost (kleurenkaarten, stalen, kleine gordijnrails onderdelen etc.):
Briefpost heeft geen Track & Trace. Heb je na 5 dagen na de verwachte bezorgdag niets ontvangen? Neem dan contact met ons op. Mogelijk beslissen wij dan om de bestelling opnieuw via een andere verzendwijze te versturen.
In sommige gevallen krijg je via de Track & Trace link te zien dat het pakket nog niet bij PostNL/DPD/Trunkrs is ontvangen. Dit is niet juist. Je kunt er zeker van zijn dat jouw pakket door ons is overgedragen aan de bezorgpartner. Wij sturen je namelijk pas een Track & Trace link als de bezorgpartner jouw pakket bij ons heeft afgehaald.

Het kan op dit moment voorkomen dat de bezorgpartner vertraging heeft in de verweking van binnenkomende pakketten. Je krijgt later alsnog een tijdsindicatie van de bezorging te zien. Controleer de bezorgdag van jouw pakket via de Track & Trace code in je mail.

De kans is aanwezig dat dit door drukte bij PostNL/DPD/Trunkrs op een andere bezorgdag is dan oorspronkelijk beloofd. Onze excuses voor dit ongemak als dit bij jouw bestelling voorkomt.
Door grote drukte bij PostNL kan sortering van briefpost en pakketten langer duren. Je ontvangt van ons een verzendbevestiging (zonder Track & Trace) zodra je bestelling hier de deur uit is. Wij kunnen de actuele bezorgstatus niet voor je nagaan.

Heb je 5 dagen na de verwachte bezorgdag niets ontvangen? Dat is natuurlijk heel vervelend. Neem dan contact met ons op. Mogelijk beslissen wij dan om de bestelling opnieuw via een andere verzendwijze te versturen.
Zolang de bestelling nog niet verzonden is, kunnen wij de bestelling nog wijzigen of annuleren. Zodra je pakket hier de deur uit is, kunnen wij helaas niets meer wijzigen aan je bestelling.

Neem via de mail contact op met onze klantenservice. Geef door wat we mogen aanpassen aan jouw bestelling. Laat je ordernummer (120…) of factuurnummer (520...) achter, zodat we je nog sneller kunnen helpen. Deze nummers vind je terug in de orderbevestiging. Heb je deze niet? Dan kunnen wij je bestelling ook opzoeken als je je adresgegevens doorgeeft.

Wat als het bedrag van mijn aangepaste bestelling hoger ligt?
Je ontvangt dan een nieuwe factuur met een betaallink om het verschil aan ons te voldoen. Het verschil betaal je eenvoudig via iDeal, PayPal, Creditcard, Riverty, Klarna of Bancontact (MisterCash).

Wat als het bedrag van mijn aangepaste bestelling lager ligt?
Je ontvangt binnen 5 dagen een creditfactuur per e-mail ter bevestiging van de terugbetaling.

Hoe wordt mijn terugbetaling verwerkt?


  • Je hebt direct betaald

    Binnen 2 werkdagen ná het ontvangen van de creditfactuur wordt het verrekende bedrag teruggestort. Je ontvangt het verrekende bedrag terug via dezelfde betaalmethode die is gebruikt bij de aankoop.

  • Je hebt nog niet betaald

    Je oude bestelling wordt uit ons systeem gehaald. Je ontvangt dan een nieuwe factuur van je nieuwe bestelling met een betaallink. Je betaalt eenvoudig via iDeal, PayPal, Creditcard, Riverty, Klarna of Bancontact (MisterCash).

  • Je hebt achteraf betaald aan Riverty/Klarna

    Wij annuleren het betaalverzoek bij Riverty/Klarna. De terugbetaling en aanpassing van de factuur worden binnen ongeveer 10 werkdagen verzorgd door Riverty/Klarna.

  • Je hebt gekozen voor achteraf betalen met Riverty/Klarna, maar nog niet betaald.

    Wij annuleren het betaalverzoek bij Riverty/Klarna. De factuur wordt binnen ongeveer 10 werkdagen aangepast door Riverty/Klarna.


Wat als ik mijn bestelling wil annuleren?
Je ontvangt binnen 5 dagen een creditfactuur per e-mail ter bevestiging van de terugbetaling.

Hoe wordt mijn terugbetaling verwerkt?


  • Je hebt direct betaald

    Binnen 2 werkdagen ná het ontvangen van de creditfactuur wordt het aankoopbedrag teruggestort. Je ontvangt het aankoopbedrag terug via dezelfde betaalmethode die is gebruikt bij de aankoop.

  • Je hebt nog niet betaald

    Je bestelling wordt uit ons systeem gehaald. Je hoeft verder niets te doen.

  • Je hebt achteraf betaald aan Riverty/Klarna

    Wij annuleren het betaalverzoek bij Riverty/Klarna. De terugbetaling en aanpassing van de factuur worden binnen ongeveer 10 werkdagen verzorgd door Riverty/Klarna.

  • Je hebt gekozen voor achteraf betalen met Riverty/Klarna, maar nog niet betaald.

    Wij annuleren het betaalverzoek bij Riverty/Klarna. De factuur wordt binnen ongeveer 10 werkdagen aangepast of verwijderd door Riverty/Klarna.






Veelgestelde vragen over retourneren

  • Akoestische panelen op maat
  • Behang per meter
  • Borastapeter behang
  • Deurmatten op maat
  • Eijffinger Outletdeals
  • Farrow & Ball behang
  • Fotobehang (en behangcirkels)
  • Gordijnrails
  • Horren
  • Kleurstalen, kleurenkaarten en kleurenwaaiers
  • Midbec behang
  • Outlet behang (retourdeals mogen wel retour)
  • Squid raamfolie
  • Vloerkleden op maat
De producten die niet retour kunnen, herken je aan de eigenschap "Retourneren niet mogelijk" bij productspecificaties.
Controleer of je product onder de retourvoorwaarden valt en meld je retour hier eenvoudig aan.
Bekijk alle veelgestelde vragen over retourneren.





Veelgestelde vragen over bestellen en bezorgen

Bij Home Design Shops kun je 24/7 je favoriete producten online bestellen. Het bestellen verloopt in vier eenvoudige stappen:
1. Voeg producten toe aan je digitale winkelwagen.
2. Vul je gegevens in voor je bestelling.
3. Kies een bezorg- of afhaaloptie.
4. Rond de betaling af met één van onze betrouwbare betaalmethoden.

Na het afronden van de bestelling ontvang je per e-mail een bevestiging van je bestelling. Wij bezorgen in Nederland, België en Duitsland.
Je kunt je bestelling thuis laten bezorgen of ophalen bij Home Design Shops of één van onze showrooms. Bekijk onze bezorgopties voor meer details.
De bezorgkosten zijn afhankelijk van het land en de omvang van je bestelling. Gratis verzending is beschikbaar vanaf bepaalde bestelbedragen. Bekijk hier de bezorgdetails voor elke webshop.
De bezorgdienst is afhankelijk van welk product je hebt besteld en de omvang hiervan. Bij het afrekenen van je bestelling, zie je door welke partij je bestelling wordt bezorgd.

We werken samen met:

  • DPD
  • PostNL
  • Trunkrs
  • Wesseling transport
  • Tielbeke transport
  • UPS
  • NE Distriservice
Vanwege de feestdagen kan het voorkomen dat je iets langer op je bestelling moet wachten dan je gewend bent. Het is namelijk erg druk bij onze bezorgpartners. Ondanks dat zetten zij hun schouders eronder om jouw bestelling zo snel mogelijk te bezorgen.

Zodra wij jouw bestelling hebben overgedragen, ontvang je van ons een Track & Trace link in je mail. Via deze link lees je altijd de meest up-to-date informatie over je bezorgmoment.
Bekijk alle veelgestelde vragen over bestellen en bezorgen.




Veelgestelde vragen over betalen

Je kunt kiezen uit verschillende gratis en veilige betaalopties:

  • iDeal
  • Riverty (achteraf betalen)
  • Klarna (achteraf betalen)
  • Bancontact
  • PayPal
  • Creditcard VISA/MasterCard
  • Cadeaubon of kortingscode
  • HDS Premium punten
Als je je bestelling online hebt afgerond, kom je automatisch op een pagina met je contactgegevens, wat je hebt besteld en wanneer het wordt bezorgd. Je ontvangt ook altijd een bevestiging van je bestelling per e-mail.
Bekijk alle veelgestelde vragen over betalen.




Veelgestelde vragen over klantenservice

Onze klantenservice is bereikbaar via e-mail of telefonisch op 085 888 3671. Wij staan klaar om je te helpen.

Bekijk de contactpagina voor actuele aanwezigheid van de klantenservice.
Ben je niet tevreden? Sorry, sorry, sorry! Neem direct contact met ons op via het contactformulier of bel met onze klantenservice (085 888 3671).

Wij streven ernaar om binnen 1 werkdag op je te reageren en je klacht z.s.m. professioneel op te lossen.
Bekijk alle veelgestelde vragen over klantenservice.




Veelgestelde vragen over HDS Premium

Het gratis klantenprogramma werkt eenvoudig. Je spaart punten voor unieke kortingen bij iedere aankoop (1 punt per bestede euro).

Onze webshop bestaat uit meer dan 50.000 woonproducten in meer dan 15 categorieën. Punten sparen kan dus snel gaan, bijvoorbeeld bij een verbouwing of nieuwbouwproject.

Verhuizen is al duur genoeg, dus pak je voordeel bij HDS Premium en bespaar je zelf een hoop euros!
Aanmelden is simpel. Maak een account aan via onderstaande knop. Met een account, ben je automatisch lid van ons klantenprogramma.

Word gratis lid
Bij iedere bestelling, spaar je punten (1 punt per bestede euro). Volg ons op Instagram of like ons op Facebook, en we belonen je met punten.

Bekijk alle manieren om punten te sparen:

Punten sparen
Bij het afrekenen, kies je een korting uit (mits je genoeg punten hebt).
Nadat je bestelling bij ons de deur uit is, worden je punten toegevoegd aan je account.
Bekijk alle veelgestelde vragen over HDS Premium.




Veelgestelde vragen over vriendenkorting

  1. Log in op je HDS Premium account

    Nog geen account? Meld je gratis aan en profiteer direct van ons klantenprogramma.

  2. Ga naar de vriendenkorting widget hierboven

    Zo kunnen we de emailadressen verifiëren.

  3. Geef de email op van je vriend(in)

    Vul het e-mailadres van je vriend(in) in om de uitnodiging te versturen.

  4. Je vriend(in) ontvangt de uitnodiging

    Herinner je vriend(in) aan de email met hierin een unieke link voor een kortingscode.

  5. Je vriend(in) gebruikt de kortingscode

    Kortingscode is geldig voor nieuwe klanten die hun eerste bestelling van minimaal €80 plaatsen.

  6. Ontvang zelf ook €20 korting

    Zodra je vriend(in) een aankoop doet, ontvang je automatisch €20 korting (400 punten) op je HDS Premium account.


Bonus: Nodig onbeperkt vrienden uit!
Voor elke vriend die een bestelling plaatst, krijg je opnieuw €20 korting. Er is geen limiet aan het aantal vrienden dat je kunt uitnodigen.
  • Kortingscode alleen geldig voor nieuwe klanten die nog niet eerder hebben geshopt bij Home Design Shops.
  • Als je een vriend doorverwijst, moet je lid zijn van HDS Premium zodat we je punten kunnen uitbetalen.
  • Kortingscode is toepasbaar op bestellingen met een minimale waarde van €80.
  • Voor elke succesvolle doorverwijzing ontvang je als HDS Premium member €20 korting (=400 punten).
  • Punten worden toegekend zodra de doorverwezen vriend(in) een aankoop heeft voltooid.
  • Kortingscodes kunnen niet worden gecombineerd met andere kortingsacties of promoties.
  • Home Design Shops behoudt zich het recht voor om bij vermoeden van misbruik of fraude de korting in te trekken.
Bekijk alle veelgestelde vragen over vriendenkorting.




Veelgestelde vragen over onze webshops en showrooms

Home Design Shops is onze merknaam en overkoepelende webshop. Daarnaast hebben we meerdere specifieke webshops, zoals behangsite.com en veegjevoeten.nl.

Misschien heb je het al gemerkt, maar we verhuizen langzaam alles over naar homedesignshops.nl om je een betere en overzichtelijkere winkelervaring te bieden.

Welke webshops horen bij Home Design Shops?

We werken samen met verschillende showrooms. Bekijk alle showrooms. De showrooms hebben voor een deel een verschillend assortiment.

Niet alles wat wij online aanbieden kun je in de showrooms zien en vice versa. Neem daarom eerst contact op met de showroom waar je langs wilt gaan. Zo weet je zeker dat je jouw product in het echt kunt bekijken.
Home Design Shops is gevestigd in Zoetermeer. Wij zijn een online webshop zonder fysieke winkel, maar we hebben wel veel op voorraad. We bieden dus geen traditionele winkelervaring.

Ons kantoor en magazijn bevinden zich in Zoetermeer, waar je bestellingen kunt afhalen. Voor advies, zoals een geschikte deurmat of gordijnrails, kun je het best een afspraak maken. Zo kunnen we voldoende tijd voor je nemen.
Bekijk onze partner showrooms.