Veelgestelde vragen

Handig, een overzicht van de meest gestelde vragen. Zo vind je snel een antwoord op jouw vraag. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op.


Vind zelf je antwoord over:





Veelgestelde vragen over retourneren

  • Akoestische panelen op maat
  • Behang per meter
  • Borastapeter behang
  • Deurmatten op maat
  • Eijffinger Outletdeals
  • Farrow & Ball behang
  • Fotobehang (en behangcirkels)
  • Gordijnrails
  • Horren
  • Kleurstalen, kleurenkaarten en kleurenwaaiers
  • Midbec behang
  • Outlet behang (retourdeals mogen wel retour)
  • Squid raamfolie
  • Vloerkleden op maat
De producten die niet retour kunnen, herken je aan de eigenschap "Retourneren niet mogelijk" bij productspecificaties.
Controleer of je product onder de retourvoorwaarden valt en meld je retour hier eenvoudig aan.
Bekijk alle veelgestelde vragen over retourneren.





Veelgestelde vragen over bestellen en bezorgen

Bij Home Design Shops kun je 24/7 je favoriete producten online bestellen. Het bestellen verloopt in vier eenvoudige stappen:
1. Voeg producten toe aan je digitale winkelwagen.
2. Vul je gegevens in voor je bestelling.
3. Kies een bezorg- of afhaaloptie.
4. Rond de betaling af met één van onze betrouwbare betaalmethoden.

Na het afronden van de bestelling ontvang je per e-mail een bevestiging van je bestelling. Wij bezorgen in Nederland, België en Duitsland.
Je kunt je bestelling thuis laten bezorgen of ophalen bij Home Design Shops of één van onze showrooms. Bekijk onze bezorgopties voor meer details.
De bezorgkosten zijn afhankelijk van het land en de omvang van je bestelling. Gratis verzending is beschikbaar vanaf bepaalde bestelbedragen. Bekijk hier de bezorgdetails voor elke webshop.
De bezorgdienst is afhankelijk van welk product je hebt besteld en de omvang hiervan. Bij het afrekenen van je bestelling, zie je door welke partij je bestelling wordt bezorgd.

We werken samen met:

  • DPD
  • PostNL
  • Trunkrs
  • Wesseling transport
  • Tielbeke transport
  • UPS
  • NE Distriservice
Vanwege de feestdagen kan het voorkomen dat je iets langer op je bestelling moet wachten dan je gewend bent. Het is namelijk erg druk bij onze bezorgpartners. Ondanks dat zetten zij hun schouders eronder om jouw bestelling zo snel mogelijk te bezorgen.

Zodra wij jouw bestelling hebben overgedragen, ontvang je van ons een Track & Trace link in je mail. Via deze link lees je altijd de meest up-to-date informatie over je bezorgmoment.
Bekijk alle veelgestelde vragen over bestellen en bezorgen.




Veelgestelde vragen over betalen

Je kunt kiezen uit verschillende gratis en veilige betaalopties:

  • iDeal
  • Riverty (achteraf betalen)
  • Klarna (achteraf betalen)
  • Bancontact
  • PayPal
  • Creditcard VISA/MasterCard
  • Cadeaubon of kortingscode
  • HDS Premium punten
Als je je bestelling online hebt afgerond, kom je automatisch op een pagina met je contactgegevens, wat je hebt besteld en wanneer het wordt bezorgd. Je ontvangt ook altijd een bevestiging van je bestelling per e-mail.
Bekijk alle veelgestelde vragen over betalen.




Veelgestelde vragen over klantenservice

Onze klantenservice is bereikbaar via e-mail of telefonisch op 085 888 3671. Wij staan klaar om je te helpen.

Bekijk de contactpagina voor actuele aanwezigheid van de klantenservice.
Ben je niet tevreden? Sorry, sorry, sorry! Neem direct contact met ons op via het contactformulier of bel met onze klantenservice (085 888 3671).

Wij streven ernaar om binnen 1 werkdag op je te reageren en je klacht z.s.m. professioneel op te lossen.
Bekijk alle veelgestelde vragen over klantenservice.




Veelgestelde vragen over HDS Premium

Het gratis klantenprogramma werkt eenvoudig. Je spaart punten voor unieke kortingen bij iedere aankoop (1 punt per bestede euro).

Onze webshop bestaat uit meer dan 50.000 woonproducten in meer dan 15 categorieën. Punten sparen kan dus snel gaan, bijvoorbeeld bij een verbouwing of nieuwbouwproject.

Verhuizen is al duur genoeg, dus pak je voordeel bij HDS Premium en bespaar je zelf een hoop euros!
Aanmelden is simpel. Maak een account aan via onderstaande knop. Met een account, ben je automatisch lid van ons klantenprogramma.

Word gratis lid
Bij iedere bestelling, spaar je punten (1 punt per bestede euro). Volg ons op Instagram of like ons op Facebook, en we belonen je met punten.

Bekijk alle manieren om punten te sparen:

Punten sparen
Bij het afrekenen, kies je een korting uit (mits je genoeg punten hebt).
Nadat je bestelling bij ons de deur uit is, worden je punten toegevoegd aan je account.
Bekijk alle veelgestelde vragen over HDS Premium.




Veelgestelde vragen over vriendenkorting

  1. Log in op je HDS Premium account

    Nog geen account? Meld je gratis aan en profiteer direct van ons klantenprogramma.

  2. Ga naar de vriendenkorting widget hierboven

    Zo kunnen we de emailadressen verifiëren.

  3. Geef de email op van je vriend(in)

    Vul het e-mailadres van je vriend(in) in om de uitnodiging te versturen.

  4. Je vriend(in) ontvangt de uitnodiging

    Herinner je vriend(in) aan de email met hierin een unieke link voor een kortingscode.

  5. Je vriend(in) gebruikt de kortingscode

    Kortingscode is geldig voor nieuwe klanten die hun eerste bestelling van minimaal €80 plaatsen.

  6. Ontvang zelf ook €20 korting

    Zodra je vriend(in) een aankoop doet, ontvang je automatisch €20 korting (400 punten) op je HDS Premium account.


Bonus: Nodig onbeperkt vrienden uit!
Voor elke vriend die een bestelling plaatst, krijg je opnieuw €20 korting. Er is geen limiet aan het aantal vrienden dat je kunt uitnodigen.
  • Kortingscode alleen geldig voor nieuwe klanten die nog niet eerder hebben geshopt bij Home Design Shops.
  • Als je een vriend doorverwijst, moet je lid zijn van HDS Premium zodat we je punten kunnen uitbetalen.
  • Kortingscode is toepasbaar op bestellingen met een minimale waarde van €80.
  • Voor elke succesvolle doorverwijzing ontvang je als HDS Premium member €20 korting (=400 punten).
  • Punten worden toegekend zodra de doorverwezen vriend(in) een aankoop heeft voltooid.
  • Kortingscodes kunnen niet worden gecombineerd met andere kortingsacties of promoties.
  • Home Design Shops behoudt zich het recht voor om bij vermoeden van misbruik of fraude de korting in te trekken.
Bekijk alle veelgestelde vragen over vriendenkorting.




Veelgestelde vragen over onze webshops en showrooms

Home Design Shops is onze merknaam en overkoepelende webshop. Daarnaast hebben we meerdere specifieke webshops, zoals behangsite.com en veegjevoeten.nl.

Misschien heb je het al gemerkt, maar we verhuizen langzaam alles over naar homedesignshops.nl om je een betere en overzichtelijkere winkelervaring te bieden.

Welke webshops horen bij Home Design Shops?

We werken samen met verschillende showrooms. Bekijk alle showrooms. De showrooms hebben voor een deel een verschillend assortiment.

Niet alles wat wij online aanbieden kun je in de showrooms zien en vice versa. Neem daarom eerst contact op met de showroom waar je langs wilt gaan. Zo weet je zeker dat je jouw product in het echt kunt bekijken.
Home Design Shops is gevestigd in Zoetermeer. Wij zijn een online webshop zonder fysieke winkel, maar we hebben wel veel op voorraad. We bieden dus geen traditionele winkelervaring.

Ons kantoor en magazijn bevinden zich in Zoetermeer, waar je bestellingen kunt afhalen. Voor advies, zoals een geschikte deurmat of gordijnrails, kun je het best een afspraak maken. Zo kunnen we voldoende tijd voor je nemen.
Bekijk onze partner showrooms.