Veelgestelde vragen
Handig, een overzicht van de meest gestelde vragen. Zo vind je snel een antwoord op jouw vraag. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op.
Vind zelf je antwoord over:
Veelgestelde vragen over Black Friday
Over Black Friday acties
De Black Friday korting is geldig t/m maandag 1 dec.
Heb je een exclusieve kortingscode ontvangen per mail (HDS Premium- en nieuwsbriefmembers)? Dan kun je die gebruiken voor producten waarbij de prijs niet online is aangepast.
De kortingscode vul je in bij stap 3 Betaalgegevens tijdens het afrekenen. Onder de zin: Heeft u een persoonlijke kortingscode of cadeaukaart? Let op: de kortingscode is hoofdlettergevoelig.

Ontdek snel alle Black Friday acties.
De Black Friday korting is geldig t/m maandag 1 dec.
- Maximaal één kortingscode
In principe kun je de Black Friday korting niet combineren met andere kortingen. Er is namelijk maar één kortingscodeveld beschikbaar tijdens het afrekenen
- Giftcards en kortingscodes vaste bedragen (bijv. €10)
Bij prijzen waarbij de korting al is verrekend, kun je een kortingscode voor een vast bedrag (bijv. €10) gebruiken, zoals een Home Design Shops Giftcard. Let op: Giftcards en HDS Premium punten kunnen niet tegelijk worden ingewisseld.
- Kortingscodes percentage (bijv. 10%)
Bij producten zonder actieprijs, kun je een kortingscode met een percentage gebruiken. Let op: Kortingscodes, giftcards en HDS Premium punten kunnen niet tegelijk worden ingewisseld.
- HDS Premium Punten
Je kunt je HDS Premium punten gebruiken voor extra korting, ook tijdens Black Friday.
Nooit meer een korting mislopen? Schrijf je dan vandaag nog in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte.
Let op: Wij zijn voorbereid op drukte en onze voorraad is hierop afgestemd. Ondanks dat kan het zijn dat je jouw favoriete product net misgrijpt. Wees er dus snel bij!
Jouw korting verrekenen wij graag. Je ontvangt binnen 5 dagen een creditfactuur per e-mail ter bevestiging van de terugbetaling.
Hoe wordt mijn terugbetaling verwerkt?
- Je hebt direct betaald
Binnen 2 werkdagen ná het ontvangen van de creditfactuur wordt het verrekende bedrag teruggestort. Je ontvangt het verrekende bedrag terug via dezelfde betaalmethode die is gebruikt bij de aankoop.
- Je hebt nog niet betaald
Je oude bestelling wordt uit ons systeem gehaald. Je ontvangt dan een nieuwe factuur van je nieuwe bestelling met een betaallink. Je betaalt eenvoudig via iDeal, PayPal, Creditcard, Riverty, Klarna of Bancontact (MisterCash).
- Je hebt achteraf betaald aan Riverty/Klarna
Wij annuleren het betaalverzoek bij Riverty/Klarna. De terugbetaling en aanpassing van de factuur worden binnen ongeveer 10 werkdagen verzorgd door Riverty/Klarna.
- Je hebt gekozen voor achteraf betalen met Riverty/Klarna, maar nog niet betaald.
Wij annuleren het betaalverzoek bij Riverty/Klarna. De factuur wordt binnen ongeveer 10 werkdagen aangepast door Riverty/Klarna.
Wij zijn voorbereid op drukte en onze voorraad is hierop afgestemd. Bij zeer hoge drukte kan het toch zijn dat je jouw favoriete product net misgrijpt. In dat geval bezorgen wij je bestelling op een later moment. Wees er snel bij voor de mooiste items weg zijn!
Over bezorgen en afhalen
Home Design Shops
Edisonstraat 33
2723 RS Zoetermeer
Nederland
Zodra wij jouw bestelling hebben overgedragen, ontvang je van ons een Track & Trace link in je mail. Via deze link lees je altijd de meest up-to-date informatie over je bezorgmoment.
Lees hieronder meer over hoe je informatie over je bezorgmoment ontvangt:
1. Bezorging via PostNL (deurmatten, verf, behang etc.):
Direct nadat wij de bestelling aan PostNL hebben overgedragen, ontvang je een bevestigingsmail met Track & Trace informatie. Je kunt hiermee de tijdsindicatie inzien van het bezorgmoment. De mail met Track & Trace informatie ontvang je op de avond, 1 dag vóór de bezorgdag. (Uitzondering: Voor maandag bezorging, ontvang je de mail op zaterdag).
Ben je niet thuis?
De bezorger geeft je bestelling dan af bij één van je buren. Lukt dit niet? Dan wordt je bestelling bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt bezorgd. Je ontvangt sowieso een kaartje in de brievenbus met informatie waar je bestelling is.
2. Bezorging via Groot Transport (gordijnrails, laminaat etc.):
Zodra je bestelling is verzonden, ontvang je een verzendbevestiging. In de ochtend op de bezorgdag ontvang je voor 10.00 uur van de vervoerder een e-mail met het verwachte tijdstip van bezorging. Zo hoef je niet de hele dag thuis te blijven om je pakket in ontvangst te kunnen nemen.
Ben je niet thuis?
Dan ontvang je van de vervoerder een kaartje in de brievenbus. Je kunt dan zelf telefonisch een nieuwe afspraak inplannen dat jou uitkomt.
3. Bezorging via briefpost (kleurenkaarten, stalen, kleine gordijnrails onderdelen etc.):
Briefpost heeft geen Track & Trace. Heb je na 5 dagen na de verwachte bezorgdag niets ontvangen? Neem dan contact met ons op. Mogelijk beslissen wij dan om de bestelling opnieuw via een andere verzendwijze te versturen.
Het kan op dit moment voorkomen dat de bezorgpartner vertraging heeft in de verweking van binnenkomende pakketten. Je krijgt later alsnog een tijdsindicatie van de bezorging te zien. Controleer de bezorgdag van jouw pakket via de Track & Trace code in je mail.
De kans is aanwezig dat dit door drukte bij PostNL/DPD/Trunkrs op een andere bezorgdag is dan oorspronkelijk beloofd. Onze excuses voor dit ongemak als dit bij jouw bestelling voorkomt.
Heb je 5 dagen na de verwachte bezorgdag niets ontvangen? Dat is natuurlijk heel vervelend. Neem dan contact met ons op. Mogelijk beslissen wij dan om de bestelling opnieuw via een andere verzendwijze te versturen.
Neem via de mail contact op met onze klantenservice. Geef door wat we mogen aanpassen aan jouw bestelling. Laat je ordernummer (120…) of factuurnummer (520...) achter, zodat we je nog sneller kunnen helpen. Deze nummers vind je terug in de orderbevestiging. Heb je deze niet? Dan kunnen wij je bestelling ook opzoeken als je je adresgegevens doorgeeft.
Wat als het bedrag van mijn aangepaste bestelling hoger ligt?
Je ontvangt dan een nieuwe factuur met een betaallink om het verschil aan ons te voldoen. Het verschil betaal je eenvoudig via iDeal, PayPal, Creditcard, Riverty, Klarna of Bancontact (MisterCash).
Wat als het bedrag van mijn aangepaste bestelling lager ligt?
Je ontvangt binnen 5 dagen een creditfactuur per e-mail ter bevestiging van de terugbetaling.
Hoe wordt mijn terugbetaling verwerkt?
- Je hebt direct betaald
Binnen 2 werkdagen ná het ontvangen van de creditfactuur wordt het verrekende bedrag teruggestort. Je ontvangt het verrekende bedrag terug via dezelfde betaalmethode die is gebruikt bij de aankoop.
- Je hebt nog niet betaald
Je oude bestelling wordt uit ons systeem gehaald. Je ontvangt dan een nieuwe factuur van je nieuwe bestelling met een betaallink. Je betaalt eenvoudig via iDeal, PayPal, Creditcard, Riverty, Klarna of Bancontact (MisterCash).
- Je hebt achteraf betaald aan Riverty/Klarna
Wij annuleren het betaalverzoek bij Riverty/Klarna. De terugbetaling en aanpassing van de factuur worden binnen ongeveer 10 werkdagen verzorgd door Riverty/Klarna.
- Je hebt gekozen voor achteraf betalen met Riverty/Klarna, maar nog niet betaald.
Wij annuleren het betaalverzoek bij Riverty/Klarna. De factuur wordt binnen ongeveer 10 werkdagen aangepast door Riverty/Klarna.
Wat als ik mijn bestelling wil annuleren?
Je ontvangt binnen 5 dagen een creditfactuur per e-mail ter bevestiging van de terugbetaling.
Hoe wordt mijn terugbetaling verwerkt?
- Je hebt direct betaald
Binnen 2 werkdagen ná het ontvangen van de creditfactuur wordt het aankoopbedrag teruggestort. Je ontvangt het aankoopbedrag terug via dezelfde betaalmethode die is gebruikt bij de aankoop.
- Je hebt nog niet betaald
Je bestelling wordt uit ons systeem gehaald. Je hoeft verder niets te doen.
- Je hebt achteraf betaald aan Riverty/Klarna
Wij annuleren het betaalverzoek bij Riverty/Klarna. De terugbetaling en aanpassing van de factuur worden binnen ongeveer 10 werkdagen verzorgd door Riverty/Klarna.
- Je hebt gekozen voor achteraf betalen met Riverty/Klarna, maar nog niet betaald.
Wij annuleren het betaalverzoek bij Riverty/Klarna. De factuur wordt binnen ongeveer 10 werkdagen aangepast of verwijderd door Riverty/Klarna.
Veelgestelde vragen over retourneren
- Akoestische panelen op maat
- Behang per meter
- Borastapeter behang
- Deurmatten op maat
- Eijffinger Outletdeals
- Farrow & Ball behang
- Fotobehang (en behangcirkels)
- Gordijnrails
- Horren
- Kleurstalen, kleurenkaarten en kleurenwaaiers
- Midbec behang
- Outlet behang (retourdeals mogen wel retour)
- Squid raamfolie
- Vloerkleden op maat
Veelgestelde vragen over bestellen en bezorgen
1. Voeg producten toe aan je digitale winkelwagen.
2. Vul je gegevens in voor je bestelling.
3. Kies een bezorg- of afhaaloptie.
4. Rond de betaling af met één van onze betrouwbare betaalmethoden.
Na het afronden van de bestelling ontvang je per e-mail een bevestiging van je bestelling. Wij bezorgen in Nederland, België en Duitsland.
We werken samen met:
- DPD
- PostNL
- Trunkrs
- Wesseling transport
- Tielbeke transport
- UPS
- NE Distriservice
Zodra wij jouw bestelling hebben overgedragen, ontvang je van ons een Track & Trace link in je mail. Via deze link lees je altijd de meest up-to-date informatie over je bezorgmoment.
Veelgestelde vragen over betalen
- iDeal
- Riverty (achteraf betalen)
- Klarna (achteraf betalen)
- Bancontact
- PayPal
- Creditcard VISA/MasterCard
- Cadeaubon of kortingscode
- HDS Premium punten
Veelgestelde vragen over klantenservice
Bekijk de contactpagina voor actuele aanwezigheid van de klantenservice.
Wij streven ernaar om binnen 1 werkdag op je te reageren en je klacht z.s.m. professioneel op te lossen.
Veelgestelde vragen over HDS Premium
Onze webshop bestaat uit meer dan 50.000 woonproducten in meer dan 15 categorieën. Punten sparen kan dus snel gaan, bijvoorbeeld bij een verbouwing of nieuwbouwproject.
Verhuizen is al duur genoeg, dus pak je voordeel bij HDS Premium en bespaar je zelf een hoop euros!
Word gratis lid
Bekijk alle manieren om punten te sparen:
Punten sparen
Veelgestelde vragen over vriendenkorting
- Log in op je HDS Premium account
Nog geen account? Meld je gratis aan en profiteer direct van ons klantenprogramma.
- Ga naar de vriendenkorting widget hierboven
Zo kunnen we de emailadressen verifiëren.
- Geef de email op van je vriend(in)
Vul het e-mailadres van je vriend(in) in om de uitnodiging te versturen.
- Je vriend(in) ontvangt de uitnodiging
Herinner je vriend(in) aan de email met hierin een unieke link voor een kortingscode.
- Je vriend(in) gebruikt de kortingscode
Kortingscode is geldig voor nieuwe klanten die hun eerste bestelling van minimaal €80 plaatsen.
- Ontvang zelf ook €20 korting
Zodra je vriend(in) een aankoop doet, ontvang je automatisch €20 korting (400 punten) op je HDS Premium account.
Bonus: Nodig onbeperkt vrienden uit!
Voor elke vriend die een bestelling plaatst, krijg je opnieuw €20 korting. Er is geen limiet aan het aantal vrienden dat je kunt uitnodigen.
- Kortingscode alleen geldig voor nieuwe klanten die nog niet eerder hebben geshopt bij Home Design Shops.
- Als je een vriend doorverwijst, moet je lid zijn van HDS Premium zodat we je punten kunnen uitbetalen.
- Kortingscode is toepasbaar op bestellingen met een minimale waarde van €80.
- Voor elke succesvolle doorverwijzing ontvang je als HDS Premium member €20 korting (=400 punten).
- Punten worden toegekend zodra de doorverwezen vriend(in) een aankoop heeft voltooid.
- Kortingscodes kunnen niet worden gecombineerd met andere kortingsacties of promoties.
- Home Design Shops behoudt zich het recht voor om bij vermoeden van misbruik of fraude de korting in te trekken.
Veelgestelde vragen over onze webshops en showrooms
Misschien heb je het al gemerkt, maar we verhuizen langzaam alles over naar homedesignshops.nl om je een betere en overzichtelijkere winkelervaring te bieden.
Welke webshops horen bij Home Design Shops?
- Behangsite.com - Behang
- Veegjevoeten.nl - Deurmatten
- Railsopmaat.nl - Gordijnrails en roedes
- Paint-paper.nl - Farrow & Ball verf
- Paint-pure.nl - Pure & Original verf
- Paint-green.nl - Little Greene verf
- Paint-brush.nl - Painting the Past verf
- Decorlijst.nl - Orac sierlijsten
- Laminaatdesignshop.nl - Laminaat
- Vloerkledendesignshop.nl - Vloerkleden
- Vloerbeleving.nl - Tapijt
Niet alles wat wij online aanbieden kun je in de showrooms zien en vice versa. Neem daarom eerst contact op met de showroom waar je langs wilt gaan. Zo weet je zeker dat je jouw product in het echt kunt bekijken.
Ons kantoor en magazijn bevinden zich in Zoetermeer, waar je bestellingen kunt afhalen. Voor advies, zoals een geschikte deurmat of gordijnrails, kun je het best een afspraak maken. Zo kunnen we voldoende tijd voor je nemen.