Welkom bij de klantenservice van Home Design Shops
-
Vragen, twijfels, advies of wil je graag je nieuwe interieur met ons delen? Wij zijn één en al oor.
Veelgestelde vragen over bezorgen en afhalen
Home Design Shops
Edisonstraat 33
2723 RS Zoetermeer
Nederland
Zodra wij jouw bestelling hebben overgedragen, ontvang je van ons een Track & Trace link in je mail. Via deze link lees je altijd de meest up-to-date informatie over je bezorgmoment.
Lees hieronder meer over hoe je informatie over je bezorgmoment ontvangt:
1. Bezorging via PostNL (deurmatten, verf, behang etc.):
Direct nadat wij de bestelling aan PostNL hebben overgedragen, ontvang je een bevestigingsmail met Track & Trace informatie. Je kunt hiermee de tijdsindicatie inzien van het bezorgmoment. De mail met Track & Trace informatie ontvang je op de avond, 1 dag vóór de bezorgdag. (Uitzondering: Voor maandag bezorging, ontvang je de mail op zaterdag).
Ben je niet thuis?
De bezorger geeft je bestelling dan af bij één van je buren. Lukt dit niet? Dan wordt je bestelling bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt bezorgd. Je ontvangt sowieso een kaartje in de brievenbus met informatie waar je bestelling is.
2. Bezorging via Groot Transport (gordijnrails, laminaat etc.):
Zodra je bestelling is verzonden, ontvang je een verzendbevestiging. In de ochtend op de bezorgdag ontvang je voor 10.00 uur van de vervoerder een e-mail met het verwachte tijdstip van bezorging. Zo hoef je niet de hele dag thuis te blijven om je pakket in ontvangst te kunnen nemen.
Ben je niet thuis?
Dan ontvang je van de vervoerder een kaartje in de brievenbus. Je kunt dan zelf telefonisch een nieuwe afspraak inplannen dat jou uitkomt.
3. Bezorging via briefpost (kleurenkaarten, stalen, kleine gordijnrails onderdelen etc.):
Briefpost heeft geen Track & Trace. Heb je na 5 dagen na de verwachte bezorgdag niets ontvangen? Neem dan contact met ons op. Mogelijk beslissen wij dan om de bestelling opnieuw via een andere verzendwijze te versturen.
Het kan op dit moment voorkomen dat PostNL vertraging heeft in de verweking van binnenkomende pakketten. Je krijgt later alsnog een tijdsindicatie van de bezorging te zien. Controleer de bezorgdag van jouw pakket via PostNL Track & Trace.
De kans is aanwezig dat dit door drukte bij PostNL op een andere bezorgdag is dan oorspronkelijk beloofd. Onze excuses voor dit ongemak als dit bij jouw bestelling voorkomt.
Heb je 5 dagen na de verwachte bezorgdag niets ontvangen? Dat is natuurlijk heel vervelend. Neem dan contact met ons op. Mogelijk beslissen wij dan om de bestelling opnieuw via een andere verzendwijze te versturen.
Veelgestelde vragen over retourneren, aanpassen en/of annuleren
Vraag retour aan
Speciaal op maat gemaakte producten zijn een uitzondering. Heb je bijvoorbeeld een verkeerde maat opgegeven? Dan is onze foutherstel-service een mooie oplossing voor je.
Controleer retourvoorwaarden
Er zijn 2 manieren waarop je jouw bestelling retour kunt sturen:
1. Mijn pakket is niet te groot of te zwaar en stuur ik zelf retour (via PostNL):
- 1. Meld je retour aan
Graag horen we via het invullen van een webformulier wat je wil retourneren en waarom. Geen zorgen, het is niet veel werk. Binnen 1 minuut is het geregeld!
- 2. Print het retourlabel
Na het aanmelden krijg je dezelfde dag een retourlabel incl. adres en een heldere uitleg van ons gemaild. Volg de uitleg en plak het etiket op de oorspronkelijke of vervangende doos. Heb je zelf geen printer? Dan kun je het label eventueel ook bij het postkantoor laten scannen en uitprinten. Het adres mag ook op de doos worden geschreven.
- 3. Stuur je producten terug
Neem de doos, indien mogelijk met retourlabel, mee naar een PostNL punt. Wil je weten welke PostNL locatie het meest dichtbij is? Vind jouw locatie hier.
- 4. Ontvang binnen 5 werkdagen je geld terug
Nadat wij je product(en) retour hebben ontvangen, krijg je het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen op je rekeningnummer teruggestort. Is er geen rekeningnummer bij ons bekend, dan nemen wij altijd contact met je op.
2. Mijn pakket is te groot of te zwaar om zelf retour te sturen:
Een pallet met laminaat hoef je natuurlijk niet zelf retour te sturen. Onze vervoerder haalt de producten bij je thuis op.
- 1. Meld je retour aan
Graag horen we via het invullen van een webformulier wat je wil retourneren en waarom. Geen zorgen, het is niet veel werk. Binnen 1 minuut is het geregeld!
- 2. Plan je afhaal afspraak in
Nadat je het online formulier hebt ingevuld, nemen wij telefonisch of per mail contact met je op voor een afhaal afspraak. Dit kan op maandag t/m vrijdag en de chauffeur kan tussen 08:00-18:00 uur het pakket bij je afhalen. Je krijgt op de ochtend (voor 10:00 uur) van afhalen een tijdsindicatie in de mail.
- 3. Pak je retourpakket stevig in
Heb je de pallet nog die je bij de bezorging kreeg? Dan kun je je product(en) hierop vastmaken. Wij vragen je in ieder geval de bestelling stevig in te wikkelen in bijv. huishoudfolie. Zo is de kans op schade klein.
- 4. Ontvang binnen 5 werkdagen je geld terug
Nadat wij je product(en) retour hebben ontvangen, krijg je het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen op je rekeningnummer teruggestort. Is er geen rekeningnummer bij ons bekend, dan nemen wij altijd contact met je op.
Neem via de mail contact op met onze klantenservice. Geef door wat we mogen aanpassen aan jouw bestelling. Laat je ordernummer (120…) of factuurnummer (520...) achter, zodat we je nog sneller kunnen helpen. Deze nummers vind je terug in de orderbevestiging. Heb je deze niet? Dan kunnen wij je bestelling ook opzoeken als je je adresgegevens doorgeeft.
Wat als het bedrag van mijn aangepaste bestelling hoger ligt?
Je ontvangt dan een nieuwe factuur met een betaallink om het verschil aan ons te voldoen. Het verschil betaal je eenvoudig via iDeal, PayPal, Creditcard, Afterpay of Bancontact (MisterCash).
Wat als het bedrag van mijn aangepaste bestelling lager ligt?
Je ontvangt binnen 5 dagen een creditfactuur per e-mail ter bevestiging van de terugbetaling.
Hoe wordt mijn terugbetaling verwerkt?
- Je hebt direct betaald
Binnen 2 werkdagen ná het ontvangen van de creditfactuur wordt het verrekende bedrag teruggestort. Je ontvangt het verrekende bedrag terug via dezelfde betaalmethode die is gebruikt bij de aankoop.
- Je hebt nog niet betaald
Je oude bestelling wordt uit ons systeem gehaald. Je ontvangt dan een nieuwe factuur van je nieuwe bestelling met een betaallink. Je betaalt eenvoudig via iDeal, PayPal, Creditcard, Afterpay of Bancontact (MisterCash).
- Je hebt achteraf betaald aan AfterPay
Wij annuleren het betaalverzoek bij Afterpay. De terugbetaling en aanpassing van de factuur worden binnen ongeveer 10 werkdagen verzorgd door Afterpay.
- Je hebt gekozen voor achteraf betalen met Afterpay, maar nog niet betaald.
Wij annuleren het betaalverzoek bij Afterpay. De factuur wordt binnen ongeveer 10 werkdagen aangepast door Afterpay.
Wat als ik mijn bestelling wil annuleren?
Je ontvangt binnen 5 dagen een creditfactuur per e-mail ter bevestiging van de terugbetaling.
Hoe wordt mijn terugbetaling verwerkt?
- Je hebt direct betaald
Binnen 2 werkdagen ná het ontvangen van de creditfactuur wordt het aankoopbedrag teruggestort. Je ontvangt het aankoopbedrag terug via dezelfde betaalmethode die is gebruikt bij de aankoop.
- Je hebt nog niet betaald
Je bestelling wordt uit ons systeem gehaald. Je hoeft verder niets te doen.
- Je hebt achteraf betaald aan AfterPay
Wij annuleren het betaalverzoek bij Afterpay. De terugbetaling en aanpassing van de factuur worden binnen ongeveer 10 werkdagen verzorgd door Afterpay.
- Je hebt gekozen voor achteraf betalen met Afterpay, maar nog niet betaald.
Wij annuleren het betaalverzoek bij Afterpay. De factuur wordt binnen ongeveer 10 werkdagen aangepast of verwijderd door Afterpay.
Veelgestelde vragen over kortingscodes (invullen)
Jouw korting verrekenen wij graag. Je ontvangt binnen 5 dagen een creditfactuur per e-mail ter bevestiging van de terugbetaling.
Hoe wordt mijn terugbetaling verwerkt?
- Je hebt direct betaald
Binnen 2 werkdagen ná het ontvangen van de creditfactuur wordt het verrekende bedrag teruggestort. Je ontvangt het verrekende bedrag terug via dezelfde betaalmethode die is gebruikt bij de aankoop.
- Je hebt nog niet betaald
Je oude bestelling wordt uit ons systeem gehaald. Je ontvangt dan een nieuwe factuur van je nieuwe bestelling met een betaallink. Je betaalt eenvoudig via iDeal, PayPal, Creditcard, Afterpay of Bancontact (MisterCash).
- Je hebt achteraf betaald aan AfterPay
Wij annuleren het betaalverzoek bij Afterpay. De terugbetaling en aanpassing van de factuur worden binnen ongeveer 10 werkdagen verzorgd door Afterpay.
- Je hebt gekozen voor achteraf betalen met Afterpay, maar nog niet betaald.
Wij annuleren het betaalverzoek bij Afterpay. De factuur wordt binnen ongeveer 10 werkdagen aangepast door Afterpay.
Let op: de kortingscode is hoofdlettergevoelig.

Bij alle acties en kortingscodes geldt: maximaal 1 kortingscode per bestelling, per klant.
Veelgestelde vragen over facturen
Laat je ordernummer (120…) of klantnummer (20...) achter, zodat we je nog sneller kunnen helpen. Deze nummers vind je terug in de orderbevestiging. Heb je deze niet? Dan kunnen wij je factuur ook opzoeken als je je adresgegevens doorgeeft.
Persoonlijk advies of hulp nodig?
Onze expert klantenservice is beschikbaar op:
Dag | Tijd |
---|---|
Maandag | 9:00 - 20:00 uur |
Dinsdag | 9:00 - 20:00 uur |
Woensdag | 9:00 - 20:00 uur |
Donderdag | 9:00 - 20:00 uur |
Vrijdag | 9:00 - 17:00 uur |
Zaterdag | 9:00 - 17:00 uur |
Zon- en feestdagen | gesloten |
Beschikbaar op maandag t/m. vrijdag.
Jouw bestelling afhalen?
Heb je online gekozen om je bestelling af te halen? Dan hoef je geen afspraak te maken.
Ons adres:
Home Design Shops
Edisonstraat 33
2723 RS Zoetermeer
Nederland
KvK-nummer: 76250946
Btw-nummer: NL86.0561.495.B01
Bankrekeningnummer: NL39RABO0111405793 (T.n.v. Home Design Shops BV)